09/Aralık/2013, 13:41 - Anasayfa | Yazarlar Haberi yazdır

ECZANE İÇİN KURUMSAL İMAJ OLUŞTURMA HAKKINDA

ECZANE İÇİN KURUMSAL İMAJ OLUŞTURMA HAKKINDA

  • Facebook Paylaş
  • Twitter Paylaş
Bu köşe yazısı 3110 kez okunmuştur



Rekabetin arttığı bu dönemde her eczacı kendi danışan portföyünü oluşturmaya ve danışan sadakati oluşturmaya çalışmaktadır.

Kurum imajı çeşitli faktörlerin etkileşimi sonucu hedef kitlelerde oluşan algıdır. Burada kişilik, görsel kimlik / tasarım, kurum iletişimi, kurum davranışı gibi faktörlerin etkileşiminden söz edilmektedir. Algılanan kurum imajı hedef kitlenin çevresel ve kişisel özellikleriyle belirlenir. Yani kurum imajının oluşumunda etken olan unsur sadece gönderdiği mesajlar değil, aynı zamanda hedef kitlelerin mesajları algılamasıdır. Şimdi kurumsal kimlik, kurumsal itibar ve kurum imajı kavramlarına bakalım. Bu üç kavram birbirleriyle çok yakından ilişkili oldukları için ifade ettikleri anlamları ve birbirleriyle olan ilişkilerine bir göz atmak yararlı olacaktır diye düşünüyorum. Kurumsal kimlik derken logo, renk ve kurumu ifade eden slogan gibi kavramlardan bahsediyoruz. Kurumsal imaj ise firmanın kendini nasıl sunduğu ve karşıdan nasıl algılandığıdır. Bu durumda kurumsal kimlik aslında kurumsal imajın bir parçasıdır. Kurumsal itibar ise kurumun saygınlığının uzun soluklu bir ifadesi. Başlangıçta etkileyici ve güven sağlayan bir kurumsal kimliğin yaratılması ve bunu destekleyen bir seri iletişim yönteminin kullanılmasının oluşturduğu kurumsal imaj ve sonucunda ya da beraberinde gerek iç gerek dış müşteri gözünde yaratılan itibar, kurumun bir marka olarak değerini belirleyen en önemli noktadır. Elle tutulabilir varlıkların üstüne eklenen bu değer çoğu zaman varlık değerinin çok üzerinde de olabiliyor, ne kadar güçlü bir marka değeri yarattığınızla ilişkili olarak. Örneğin elle tutulabilir varlıkları 15 milyar dolar olan Microsoft'un pazar değeri 250 milyar dolardan fazla. Sizce de etkileyici değil mi? Şimdi biz Microsoft muyuz dediğinizi duyar gibi oluyorum. Değilsiniz tabii ama neden küçük boyutlusu olmayasınız. Büyümek için büyük düşünmek gerekir. Aslında eczane dediğimizde kurumsal itibarı baştan sağlamış işletmelerden bahsediyoruz. Zira halkımızın eczacıya bakış açısında bir sağlık danışmanı noktası olduğu için otomatik olarak kurumsal itibar edinilmiş oluyor. Bu yüzden eczanede danışan sürekliliğini sağlamak aslında biraz tersten işleyen bir süreç. Varolan kurumsal itibarı, kurumsal kimlik ve kurumsal imaj ile desteklemekten bahsediyoruz. Eczanenin genel anlamda kurum olarak güçlü algısını, her bir eczane özelinde güçlü bir kimlik ve imaj ile destekleyerek bir marka oluşturulması süreci konumuz olan.

Kurumsal imajın oluşturulması

Bakın güçlü bir kurumsal imajın oluşturulmasının bir işletmeye sağladığı faydalar nelermiş: İşletmenin ekonomik değeri, güçlü bir kurum imajı oluşturmasına bağlıdır. Eczanenizin ekonomik açıdan güçlü durması varlığınızın en önemli değeridir. Olumlu bir kurumsal imaj, müşterilerin satın alma davranışları üzerine de olumlu etki yapmaktadır. Rekabetin arttığı bu dönemde her eczacı kendi danışan portföyünü oluşturmaya ve danışan sadakati yaratmaya çalışmaktadır. Olumlu kurumsal imaj, kredi kuruluşlarından finansal destek almayı kolaylaştırır.
Her eczacının büyüme sürecinde finansal desteğe ihtiyacı olabilir. Olumlu kurumsal imaj, başka işletmelerle daha iyi ilişkiler kurmaya yardımcı olur. Çalıştığınız kurumların size sağladığı faydalar da artacaktır bu durumda. Olumlu bir kurumsal imaj, toplumsal ve ekonomik krizlerde kamuoyu desteği alır.
Kamuoyu desteği her zaman eczacının yanındadır. Olumlu bir kurumsal imaj, çalışanların motivasyonu üzerinde de olumlu etkiye sahiptir.
Bu konu en kritik noktalardan biridir. Bir eczanenin başarısında çalışan motivasyonunun yeri büyüktür. Olumlu kurumsal imaj sahibi işletmelere başvurular hem nitelik hem de nicelik açısından üstündür.
En iyi eczane teknisyenine hangi eczane sahip olmak istemez ki? Olumlu kurumsal imaj, bir işletmeyi gelecek yüzyıla taşıyan en önemli etmendir.
Geleceğin eczanesini konuştuğumuz bu günlerde aslında en önemli nokta bu değil mi? İnsanların seçeneklerinin çoğaldığı, farkındalıklarının artttığı, her geçen gün daha fazla globalleşen bu ortamda ne emekler vererek oluşturduğunuz eczanenizin geleceğe taşınması için gereken ne ise yapmak istediğinizi biliyoruz. O zaman kapınızdan bir dışarı çıkıp üçüncü bir kişiymiş gibi eczanenize bir bakın. İsminize, logonuza, kapınıza bakın. Sonra bir adım atın içeri, içeri bir göz atın. Sohbet edin çalışanlarınızla. Ürünleri dinleyin onlardan. Sonra bir göz atın bakalım değiştirilmesi gereken yönler var mı diye? Var diyorsanız başa dönün bir daha okuyun yazdıklarımı. Nereden başlayacağınıza karar verin. Bir sonraki yazımda değişim kararı verenler için yol haritasını yazacağım. Unutmayın değişmeyen tek şey değişimdir.

Kaynaklar:

Abdullah Z. Beyond Corporate Image: Projecting International Reputation Management as a New Theoretical Approach in a Transitional Country. Int J Economics and Management 2009; 3(1): 170 –183.

Salim Kadıbaşegil. İtibar Yönetimi. MediaCat 5. Baskı 2006.

Prof. Dr. Mehtap Sümersan Köktürk ve ark. Kurum İmajı: oluşumu ve ölçümü. Beta Yayım Dağıtım A.Ş. 2008.


Beril Koparal AYANOĞLU


 İstanbul Eczane Teknisyenleri Derneği internet sitelerinde yayınlanan haberler ve köşe yazılarının tüm hakları İstanbul Eczane Teknisyenleri Derneği Yayın Grubuna aittir. Kaynak gösterilerek dahi haberin veya köşe yazısının tamamı yazılı izin alınmaksızın kullanılamaz. Sadece alıntı yapılan haberin veya köşe yazısının bir bölümü, alıntı yapılan habere/yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yazara ait diğer köşe yazıları

VİDEO GALERİ

HUKUK DANIŞMANLIĞI SERVİSİ

E-BÜLTEN ABONELİK

ANKET

Çalıştığınız Eczanede Kaç Teknisyen Bulunmakta





NÖBETÇİ ECZANELER

 

Paylaşım Platformu

© Copyright® Cemil Tüm Haklar saklıdır

Adres : Murat Reis Mah Yeni Ocak Sokak No:33 34664 Uskudar Istanbul
Tel :0850 302 60 62
Faks : 0850 302 60 62
Bu site 0.035 saniyede yüklenmiştir. [Hata Bildir]